a

Veelgestelde vragen

Antwoorden op de meest gestelde vragen over fietsen, service en reserveren — helder uitgelegd.

Goed voorbereid Texel verkennen?

Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag? Hieronder vindt u de antwoorden op de meest voorkomende vragen van onze gasten.

Algemene vragen

HIDDEN
Wat zijn jullie openingstijden?

Onze openingstijden zijn:
Wintertijd (27 oktober 2025 – 29 maart 2026):
Ma t/m vr 9:00 – 17:00
Zo 10:00 – 12:00 (inleveren tot 17:00)

Zomertijd (31 maart 2026 – 26 oktober 2026):
Ma t/m vr 8:30 – 18:00
Zo 10:00 – 12:00 (inleveren tot 18:00)

Bij slecht weer in de winterperiode zijn we op zondag gesloten, mocht u toch willen fietsen dan kunt u ons bellen tussen 10 en 12 uur en zijn wij binnen 5 minuten aanwezig.

Kerst en Nieuwjaarsdag zijn wij gesloten.
Ieder jaar zijn wij in januari 2 weken gesloten. In 2026 is dit van 10 januari tot en met 25 januari. In deze periode is het niet mogelijk om fietsen op te halen of in te leveren.

Is er nog beschikbaarheid?

Onze online voorraad is altijd actueel. Klik op ‘Fiets Reserveren’ om direct te zien welke fietsen beschikbaar zijn op uw gewenste datum.

Hoe lang is een huurdag?

Een huurdag loopt van 8:30 tot 18:00 (zomertijd) of van 9:00 tot 17:00 (wintertijd) Dus niet 24 uur! Tussen deze tijden kunt u uw fiets ophalen en retourneren. Op zondag is het ophalen alleen tussen 10:00 en 12:00.

Kan ik een fiets voor een halve dag huren?
Nee, qua prijs berekenen wij altijd volle huurdagen. Uiteraard mag u wel uw fiets later ophalen en/of eerder terugbrengen.
Kan ik de fiets na sluitingstijd terugbrengen?
Nee het is niet mogelijk om de fiets(en) na sluitingstijd terug te brengen. Alleen voor grote groepen zijn er in overleg uitzonderingen mogelijk.
HIDDEN
Als ik mijn gehuurde fiets eerder terug breng, kan ik dan geld terug ontvangen?
U ontvangt geen geld retour zodra u de fiets eerder terugbrengt. Uitzonderingen daar gelaten.
Hoe werkt het ophalen van de fiets?
Na uw online reservering kunt u de fiets ophalen tijdens openingstijden. Met uw reserveringsbevestiging meldt u zich bij de balie. Hierna zullen wij zo snel mogelijk de gehuurde artikelen aan u uitreiken.
Hoe werkt het ophalen en retourneren op zon- en feestdagen?

Op zondag zijn wij van 10:00 tot 12:00 open om fietsen op te halen of om te huren. Retourneren kan op deze dagen tot 17:00 of 18:00, afhankelijk van onze openingstijden.

Komt u op zondagmiddag de fiets inleveren als wij er nog niet zijn? Dan mag u uw fiets op ons pleintje zetten en de sleutels in de brievenbus doen. Eventuele accessoires mag u dan bij de fiets laten.

Eerste en tweede Kerstdag en Nieuwjaarsdag zijn wij gesloten. Wilt u dan precies een fiets huren neem dan contact op via de mail ([email protected]) en dan kijken we samen of we daar een oplossing voor kunnen vinden.

Alle andere officiële dagen zijn we geopend volgens onze normale tijden. Bijvoorbeeld zondag eerste Pinksterdag zijn we geopend van 10:00 tot 12:00 uur voor het ophalen van fietsen en op maandag tweede Pinksterdag zijn we er van 8.30 tot 18:00 uur

Is de fiets verzekerd?
Nee, maar u kunt altijd bij uw eigen reisverzekering nakijken of huurartikelen mee verzekerd zijn. Al onze fietsen zijn voorzien van een goedgekeurd slot en indien gewenst kunt u ook een insteekketting van ons mee krijgen.

Reserveren

HIDDEN
Hoe kan ik een fiets(en) reserveren?
U kunt via deze link bij ons online reserveren, of ter plekke aan de balie. Telefonisch reserveren is helaas niet mogelijk. Mocht iets niet lukken dan verzoeken wij u contact op te nemen via de e-mail, [email protected] .
Is er nog beschikbaarheid?

Onze online voorraad is altijd actueel. Klik op ‘Fiets Reserveren’ om direct te zien welke fietsen beschikbaar zijn op uw gewenste datum.

Kan ik een fiets reserveren voor meerdere dagen?
Absoluut. Tijdens het reserveren kiest u zelf de gewenste huurperiode — van één dag tot meerdere weken.
HIDDEN
Ik wil graag verlengen, hoe doe ik dat?

Om te verlengen mag u langskomen in de winkel of telefonisch contact met ons opnemen via 0222-327027. Dan kijken wij of uw gehuurde artikelen nog beschikbaar zijn, zo ja dan regelen wij dit ter plekke voor u.

Kan ik mijn reservering nog aanpassen?
Ja, neem gerust contact met ons op via de mail ([email protected]) als het nog even duurt voor u komt en bel ons als uw reservering binnen 48 uur is (0222-327027). In veel gevallen is het mogelijk om fietsen te wisselen of de periode aan te passen.
Krijg ik korting als ik meerdere dagen huur?
Ja, wij hebben een speciale weekprijs. Dit betekent dat als u de fiets 4 dagen huurt, u van ons maximaal 3 dagen gratis erbij krijgt. Dit moet wel een aaneengesloten periode zijn.

Annuleren

HIDDEN
Ik wil graag annuleren, hoe doe ik dat?

Mocht u ver van tevoren willen annuleren, stuur dan een mail naar [email protected] met uw reden van annulering. Wilt u op de eerste huur dag of tot twee werkdagen daarvoor annuleren dan verzoeken wij u ons te bellen. Aan de hand van onze annuleringsvoorwaarden (www.fietsverhuurdekoog.nl/huurvoorwaarden/) verwerken wij uw aanvraag en eventuele terugbetaling.

HIDDEN

Volwassenen

HIDDEN
Hoe weet ik welke maat fiets ik moet reserveren?

Op onze reserveringspagina staat een overzicht met lengtes en bijbehorende fietsmaten. Mocht u hier komen en de maat blijkt niet te kloppen dan wisselen wij de fiets, mits voorradig.

Is de e-bike volledig opgeladen als ik de fiets ophaal?
Ja, de e-bike is volledig opgeladen bij het ophalen.
HIDDEN
Wat is de minimum leeftijd om een e-bike te huren?

De minimum leeftijd om bij ons een e-bike te huren is 13 jaar. Wij verwachten dat de ouder(s)/verzorger(s) deze kinderen alleen op e-bikes laten fietsen die er verantwoordelijk genoeg mee om kunnen gaan.

Wat is de actieradius van de e-bike?
De actieradius wordt door veel verschillende factoren bepaald, denk hierbij aan wind, rijgedrag, gewicht enz. Over het algemeen rijden mensen gemiddeld 30 à 40 km op een dag en bij normaal gebruik gaat deze niet leeg. Wilt u de fiets ‘zwaarder’ belasten dan kunt u ook kiezen voor onze luxe Kalkhoff e-bike die voorzien is van een grotere accu.

Mindervaliden

HIDDEN
Wat hebben jullie voor mindervalide te huur?

In de verhuur beschikken wij over de volgende verhuurartikelen:

  • Scootmobiel
  • Elektrische driewieler
  • Riksja (alleen dagverhuur)
  • Rollator
  • Loopstep met zadel
  • Elektrische duo fiets (verwacht in 2026)
Mag iedereen mindervalide artikelen huren?
Nee, de scootmobiel en elektrische driewieler verhuren wij alleen aan mensen met ervaring. De riksja en elektrische duo fiets dienen een goede capabele bestuurder te hebben.
HIDDEN
Wat voor scootmobiel hebben jullie?

Wij hebben van Mango Mobility de Lion4 met vier wielen. De actieradius ligt tussen de 20 en 40 km, afhankelijk van het gebruik. De scootmobiel gaat 20kmh en is daarom uitermate geschikt om met een elektrische fiets op te rijden.

Is de scootmobiel verzekerd?

Ja, de scootmobiel is WA verzekerd. Wel heeft u een eigen risico van 200 euro.

Kinderen

HIDDEN
Hoe weet ik welke maat kinderfiets ik moet reserveren?

Op onze reserveringspagina staat een overzicht met lengtes en bijbehorende fietsmaten. Thuis kunt u altijd op de banden kijken voor welke maat het is. Mocht u hier komen en de maat blijkt niet te kloppen dan wisselen wij de fiets, mits voorradig.

Hebben jullie e-bikes voor kinderen?

Wij verhuren e-bikes aan kinderen vanaf 13 jaar met voldoende lengte. Wij verwachten dat de ouder(s)/verzorger(s) deze kinderen alleen op e-bikes laten fietsen die er verantwoordelijk genoeg mee om kunnen gaan.

Voor jongere kinderen adviseren wij een elektrische (ouder-kind) tandem.

Zijn er kinderzitjes beschikbaar?

Ja, wij hebben achterzitjes voor kinderen in de verhuur. De riempjes zijn verstelbaar, waardoor kinderen van +/- 1 jaar tot +/- 5 jaar (max. 22kg) hierin vervoerd kunnen worden.

Er zijn geen zitjes beschikbaar voor grote kinderen, daarvoor adviseren wij een ouder- kindtandem.

Het achterzitje kan op alle fietsen met een bagagedrager, maar niet in combinatie met een kinder- of hondenkar.

Hoeveel kinderen kunnen in een kinderkar?
Er kunnen 1 of 2 kinderen in de kinderkar en achterin nog wat bagage.
Wat is het maximum laadgewicht van een kinderkar?

Het maximum laadgewicht is 45 kg, dit is inclusief bagage.

Hebben jullie (elektrische) bakfietsen voor kinderen?
Ja wij hebben (elektrische) bakfietsen voor kinderen te huur. Wij hebben een elektrische bakfiets van Urban Arrow, standaard geschikt voor drie kinderen. Van Bakfiets.nl hebben wij de Cargo Long met en zonder ondersteuning. Standaard geschikt voor twee kinderen. Optioneel is er een regenhuif bij te huur.
Kan mijn baby veilig mee in de bakfiets?
Ja, u kunt voor in de (elektrische) bakfiets een ‘’Maxi-Cosi’’ adapter huren. Neem uw eigen ‘’Maxi-cosi’’ mee, deze kunt u gemakkelijk in de adapter vastklikken.
HIDDEN
Kan er een baby in de kinderkar?
De kinderkar is niet geschikt voor kleine baby’s, kinderen moeten zelfstandig kunnen zitten. Voor baby’s kunt u een bakfiets met Maxi-Cosi adapter huren. Wel kunt u een zitverkleiner huren voor de baby’s die al wat verder in hun ontwikkeling zijn.
Kan ik de kinderkar as buggy gebruiken?
Nee, dit is niet mogelijk.
Kan een kinderkar achter al jullie huurfietsen?
Onze kinderkarren mogen achter al onze e-bikes en stadsfietsen. Met uitzondering van de elektrische fiets met 24” wielen.en dus niet achter tandems, mountainbikes en bakfietsen.
Mag de kinderkar achter een eigen fiets?
Ja, dit mag mits de koppeling op de achteras van uw fiets past. Over het algemeen gaat dit niet bij fietsen met een steek as (ATB) of e-bikes met een achtermotor. Een losse kar kunt u niet vooraf reserveren, maar alleen ter plekke in de winkel. Dit gaat op basis van beschikbaarheid en er wordt een toeslag berekend.
Mag een eigen kinderkar achter jullie huurfiets?
Ja, mits u uw eigen koppeling voor op de achteras mee heeft. Heeft u een framebevestiging, dan mag dit niet. Uw kinderkar mag achter al onze e-bikes en stadsfietsen.
Past er naast mijn baby nog een kind in de bakfiets?
Ja dit is mogelijk, maar er is niet veel ruimte voor de benen.
Mag mijn hond samen met mijn kind in de bakfiets?
Uw hond mag samen met uw kind in de bakfiets van Bakfiets.nl. Er mogen absoluut geen honden vervoerd worden in de Urban Arrow bakfiets.

Honden

HIDDEN
Hebben jullie een hondenmandje voor op de fiets?
Ja, wij hebben van Basil een rieten hondenmand, standaard met koepel uitgerust. Deze wordt op de bagagedrager van uw (huur)fiets bevestigd.
Mag de hondenmand op een eigen fiets?
Ja dit mag, mits het op uw bagagedrager past. Een losse hondenmand kunt u niet vooraf reserveren, maar alleen ter plekke in de winkel. Dit gaat op basis van beschikbaarheid en er wordt een toeslag berekend.
Wat is het maximum laadgewicht van de hondenkar?
De hondenkarren zijn geschikt voor honden tot max. 35kg. Voor grote, zwaardere en/of meerdere honden adviseren we een bakfiets.
Hebben jullie (elektrische) bakfietsen waar de hond in mag?

Ja, in de bakfietsen met een houten bak (Bakfiets.nl) met twee wielen mogen honden. Dit kan in combinatie met een kind, die zelfstandig op het bankje kan zitten. Let op, dan kan er geen huif/ruif op.

Als de hond er alleen in gaat is er een optie om er een ruif bij te huren, zodat hij/zij er niet uit kan springen. Deze bakfiets is er zowel met als zonder ondersteuning.

Tevens hebben wij een elektrischte bakfiets met drie wielen, hier zit standaard een ruif op en is geschikt voor grote / zware honden. Hier kan geen kind bij.

HIDDEN
Hebben jullie verschillende maten hondenkarren?

Nee, wij hebben maar één maat hondenkar. Dit is de DoggyRide Original.

Kan een hondenkar achter al jullie huurfietsen?
Onze hondenkarren mogen achter al onze e-bikes en stadsfietsen. Met uitzondering van de elektrische fiets met 24” wielen.en dus niet achter tandems, mountainbikes en bakfietsen.
Mag de hondenkar achter een eigen fiets?
Ja, dit mag mits de koppeling op de achteras van uw fiets past. Over het algemeen gaat dit niet bij fietsen met een steek as (ATB) of e-bikes met een achtermotor.

Een losse kar kunt u niet vooraf reserveren, maar alleen ter plekke in de winkel. Dit gaat op basis van beschikbaarheid en er wordt een toeslag berekend.

Mag mijn eigen hondenkar achter jullie huurfiets?
Ja, mits u uw eigen koppeling voor op de achteras mee heeft. Heeft u een framebevestiging, dan mag dit niet. Uw hondenkar mag achter al onze e-bikes en stadsfietsen.

Bezorging / pech onderweg

HIDDEN
Bezorgen jullie ook fietsen?

Ja, indien het echt niet mogelijk is dat u uw gereserveerde items bij ons ophaalt, dan hebben wij een bezorgservice. Informeer naar de voorwaarden. Let op: door beperkte mogelijkheden is dit alleen op aanvraag via de mail [email protected]. Voor groepen bieden we tevens bezorging op locatie, inclusief afgestemde service.

Wat als ik pech krijg onderweg?

Tijdens openingstijden zijn wij telefonisch bereikbaar voor onze pech onderweg service. Wij zullen u dan zo snel mogelijk op locatie komen helpen. Voorwaarde is wel dat wij er met de servicebus bij moeten kunnen komen.

Op zondagmiddag zijn wij altijd gesloten, maar zijn we wel telefonisch bereikbaar voor bij pech onderweg.

Kerst en Nieuwjaarsdag zijn we niet telefonisch bereikbaar.

HIDDEN
Wat te doen bij schade?

Heeft u schade aan de fiets, dan meldt u dit zo snel mogelijk aan ons. De schade dient altijd ter plekke aan ons betaald te worden. Heeft u niet zelf de schade aangericht en weet u wie de tegenpartij is. Zorg dan dat u de schade op hun kunt verhalen.

Wat te doen bij dieftstal?

Zoek eerst in uw omgeving, kunt u de fiets niet vinden meldt dit dan zo snel mogelijk aan ons. En overhandig ons de sleutel(s). Wellicht vragen wij u om aangifte te doen bij de politie. Kunt u geen sleutels overhandigen dan dient u de fiets aan ons te betalen.

Beoordelingen & ervaringen

Waarom klanten ons aanbevelen

Ontdek waarom gasten jaar na jaar voor ons kiezen — en hoe wij bijdragen aan hun mooiste herinneringen op Texel.

Heeft u een vraag?

We helpen u graag verder

Of u nu meer wilt weten over beschikbaarheid, groepsverhuur of iets anders — neem gerust contact met ons op.

Brink 6, 1796 AJ De Koog, Texel – Nederland

Neem contact met ons op:

We reageren zo spoedig mogelijk.