Veelgestelde vragen
Goed voorbereid Texel verkennen?
Veelgestelde vragen
Algemene vragen
HIDDEN
Wat zijn jullie openingstijden?
Onze openingstijden zijn:
Wintertijd (27 oktober 2025 – 29 maart 2026):
Ma t/m vr 9:00 – 17:00
Zo 10:00 – 12:00 (inleveren tot 17:00)
Zomertijd (31 maart 2026 – 26 oktober 2026):
Ma t/m vr 8:30 – 18:00
Zo 10:00 – 12:00 (inleveren tot 18:00)
Bij slecht weer in de winterperiode zijn we op zondag gesloten, mocht u toch willen fietsen dan kunt u ons bellen tussen 10 en 12 uur en zijn wij binnen 5 minuten aanwezig.
Kerst en Nieuwjaarsdag zijn wij gesloten.
Ieder jaar zijn wij in januari 2 weken gesloten. In 2026 is dit van 10 januari tot en met 25 januari. In deze periode is het niet mogelijk om fietsen op te halen of in te leveren.
Is er nog beschikbaarheid?
Onze online voorraad is altijd actueel. Klik op ‘Fiets Reserveren’ om direct te zien welke fietsen beschikbaar zijn op uw gewenste datum.
Hoe lang is een huurdag?
Een huurdag loopt van 8:30 tot 18:00 (zomertijd) of van 9:00 tot 17:00 (wintertijd) Dus niet 24 uur! Tussen deze tijden kunt u uw fiets ophalen en retourneren. Op zondag is het ophalen alleen tussen 10:00 en 12:00.
Kan ik een fiets voor een halve dag huren?
Kan ik de fiets na sluitingstijd terugbrengen?
HIDDEN
Als ik mijn gehuurde fiets eerder terug breng, kan ik dan geld terug ontvangen?
Hoe werkt het ophalen van de fiets?
Hoe werkt het ophalen en retourneren op zon- en feestdagen?
Op zondag zijn wij van 10:00 tot 12:00 open om fietsen op te halen of om te huren. Retourneren kan op deze dagen tot 17:00 of 18:00, afhankelijk van onze openingstijden.
Komt u op zondagmiddag de fiets inleveren als wij er nog niet zijn? Dan mag u uw fiets op ons pleintje zetten en de sleutels in de brievenbus doen. Eventuele accessoires mag u dan bij de fiets laten.
Eerste en tweede Kerstdag en Nieuwjaarsdag zijn wij gesloten. Wilt u dan precies een fiets huren neem dan contact op via de mail ([email protected]) en dan kijken we samen of we daar een oplossing voor kunnen vinden.
Alle andere officiële dagen zijn we geopend volgens onze normale tijden. Bijvoorbeeld zondag eerste Pinksterdag zijn we geopend van 10:00 tot 12:00 uur voor het ophalen van fietsen en op maandag tweede Pinksterdag zijn we er van 8.30 tot 18:00 uur
Is de fiets verzekerd?
Reserveren
HIDDEN
Hoe kan ik een fiets(en) reserveren?
Is er nog beschikbaarheid?
Onze online voorraad is altijd actueel. Klik op ‘Fiets Reserveren’ om direct te zien welke fietsen beschikbaar zijn op uw gewenste datum.
Kan ik een fiets reserveren voor meerdere dagen?
HIDDEN
Ik wil graag verlengen, hoe doe ik dat?
Om te verlengen mag u langskomen in de winkel of telefonisch contact met ons opnemen via 0222-327027. Dan kijken wij of uw gehuurde artikelen nog beschikbaar zijn, zo ja dan regelen wij dit ter plekke voor u.
Kan ik mijn reservering nog aanpassen?
Krijg ik korting als ik meerdere dagen huur?
Annuleren
HIDDEN
Ik wil graag annuleren, hoe doe ik dat?
Mocht u ver van tevoren willen annuleren, stuur dan een mail naar [email protected] met uw reden van annulering. Wilt u op de eerste huur dag of tot twee werkdagen daarvoor annuleren dan verzoeken wij u ons te bellen. Aan de hand van onze annuleringsvoorwaarden (www.fietsverhuurdekoog.nl/huurvoorwaarden/) verwerken wij uw aanvraag en eventuele terugbetaling.
HIDDEN
Volwassenen
HIDDEN
Hoe weet ik welke maat fiets ik moet reserveren?
Op onze reserveringspagina staat een overzicht met lengtes en bijbehorende fietsmaten. Mocht u hier komen en de maat blijkt niet te kloppen dan wisselen wij de fiets, mits voorradig.
Is de e-bike volledig opgeladen als ik de fiets ophaal?
HIDDEN
Wat is de minimum leeftijd om een e-bike te huren?
De minimum leeftijd om bij ons een e-bike te huren is 13 jaar. Wij verwachten dat de ouder(s)/verzorger(s) deze kinderen alleen op e-bikes laten fietsen die er verantwoordelijk genoeg mee om kunnen gaan.
Wat is de actieradius van de e-bike?
Mindervaliden
HIDDEN
Wat hebben jullie voor mindervalide te huur?
In de verhuur beschikken wij over de volgende verhuurartikelen:
- Scootmobiel
- Elektrische driewieler
- Riksja (alleen dagverhuur)
- Rollator
- Loopstep met zadel
- Elektrische duo fiets (verwacht in 2026)
Mag iedereen mindervalide artikelen huren?
HIDDEN
Wat voor scootmobiel hebben jullie?
Wij hebben van Mango Mobility de Lion4 met vier wielen. De actieradius ligt tussen de 20 en 40 km, afhankelijk van het gebruik. De scootmobiel gaat 20kmh en is daarom uitermate geschikt om met een elektrische fiets op te rijden.
Is de scootmobiel verzekerd?
Ja, de scootmobiel is WA verzekerd. Wel heeft u een eigen risico van 200 euro.
Kinderen
HIDDEN
Hoe weet ik welke maat kinderfiets ik moet reserveren?
Op onze reserveringspagina staat een overzicht met lengtes en bijbehorende fietsmaten. Thuis kunt u altijd op de banden kijken voor welke maat het is. Mocht u hier komen en de maat blijkt niet te kloppen dan wisselen wij de fiets, mits voorradig.
Hebben jullie e-bikes voor kinderen?
Wij verhuren e-bikes aan kinderen vanaf 13 jaar met voldoende lengte. Wij verwachten dat de ouder(s)/verzorger(s) deze kinderen alleen op e-bikes laten fietsen die er verantwoordelijk genoeg mee om kunnen gaan.
Voor jongere kinderen adviseren wij een elektrische (ouder-kind) tandem.
Zijn er kinderzitjes beschikbaar?
Ja, wij hebben achterzitjes voor kinderen in de verhuur. De riempjes zijn verstelbaar, waardoor kinderen van +/- 1 jaar tot +/- 5 jaar (max. 22kg) hierin vervoerd kunnen worden.
Er zijn geen zitjes beschikbaar voor grote kinderen, daarvoor adviseren wij een ouder- kindtandem.
Het achterzitje kan op alle fietsen met een bagagedrager, maar niet in combinatie met een kinder- of hondenkar.
Hoeveel kinderen kunnen in een kinderkar?
Wat is het maximum laadgewicht van een kinderkar?
Het maximum laadgewicht is 45 kg, dit is inclusief bagage.
Hebben jullie (elektrische) bakfietsen voor kinderen?
Kan mijn baby veilig mee in de bakfiets?
HIDDEN
Kan er een baby in de kinderkar?
Kan ik de kinderkar as buggy gebruiken?
Kan een kinderkar achter al jullie huurfietsen?
Mag de kinderkar achter een eigen fiets?
Mag een eigen kinderkar achter jullie huurfiets?
Past er naast mijn baby nog een kind in de bakfiets?
Mag mijn hond samen met mijn kind in de bakfiets?
Honden
HIDDEN
Hebben jullie een hondenmandje voor op de fiets?
Mag de hondenmand op een eigen fiets?
Wat is het maximum laadgewicht van de hondenkar?
Hebben jullie (elektrische) bakfietsen waar de hond in mag?
Ja, in de bakfietsen met een houten bak (Bakfiets.nl) met twee wielen mogen honden. Dit kan in combinatie met een kind, die zelfstandig op het bankje kan zitten. Let op, dan kan er geen huif/ruif op.
Als de hond er alleen in gaat is er een optie om er een ruif bij te huren, zodat hij/zij er niet uit kan springen. Deze bakfiets is er zowel met als zonder ondersteuning.
Tevens hebben wij een elektrischte bakfiets met drie wielen, hier zit standaard een ruif op en is geschikt voor grote / zware honden. Hier kan geen kind bij.
HIDDEN
Hebben jullie verschillende maten hondenkarren?
Nee, wij hebben maar één maat hondenkar. Dit is de DoggyRide Original.
Kan een hondenkar achter al jullie huurfietsen?
Mag de hondenkar achter een eigen fiets?
Een losse kar kunt u niet vooraf reserveren, maar alleen ter plekke in de winkel. Dit gaat op basis van beschikbaarheid en er wordt een toeslag berekend.
Mag mijn eigen hondenkar achter jullie huurfiets?
Bezorging / pech onderweg
HIDDEN
Bezorgen jullie ook fietsen?
Ja, indien het echt niet mogelijk is dat u uw gereserveerde items bij ons ophaalt, dan hebben wij een bezorgservice. Informeer naar de voorwaarden. Let op: door beperkte mogelijkheden is dit alleen op aanvraag via de mail [email protected]. Voor groepen bieden we tevens bezorging op locatie, inclusief afgestemde service.
Wat als ik pech krijg onderweg?
Tijdens openingstijden zijn wij telefonisch bereikbaar voor onze pech onderweg service. Wij zullen u dan zo snel mogelijk op locatie komen helpen. Voorwaarde is wel dat wij er met de servicebus bij moeten kunnen komen.
Op zondagmiddag zijn wij altijd gesloten, maar zijn we wel telefonisch bereikbaar voor bij pech onderweg.
Kerst en Nieuwjaarsdag zijn we niet telefonisch bereikbaar.
HIDDEN
Wat te doen bij schade?
Heeft u schade aan de fiets, dan meldt u dit zo snel mogelijk aan ons. De schade dient altijd ter plekke aan ons betaald te worden. Heeft u niet zelf de schade aangericht en weet u wie de tegenpartij is. Zorg dan dat u de schade op hun kunt verhalen.
Wat te doen bij dieftstal?
Zoek eerst in uw omgeving, kunt u de fiets niet vinden meldt dit dan zo snel mogelijk aan ons. En overhandig ons de sleutel(s). Wellicht vragen wij u om aangifte te doen bij de politie. Kunt u geen sleutels overhandigen dan dient u de fiets aan ons te betalen.
Beoordelingen & ervaringen
Waarom klanten ons aanbevelen
Heeft u een vraag?
We helpen u graag verder
Brink 6, 1796 AJ De Koog, Texel – Nederland
Neem contact met ons op:
We reageren zo spoedig mogelijk.

